2009/03/17

Kolejny radny odchodzi z PO

– Mam dość tego cyrku. W czwartek ogłoszę, że rozstaję się z Platformą – zapowiada radny dzielnicy Włochy Dariusz Kałwajtys.
To kolejny, po radnej miasta Katarzynie Munio, samorządowiec PO, który postanowił odejść z partii. Jej poszło m.in. o dotacje miasta na stadion Legii, jemu – o targowisko na Ochocie. Na bazarze Banacha pojawiły się ostatnio ulotki z wizerunkiem prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz i burmistrza Ochoty Wojciecha Komorowskiego. Na nich dopisek: „Sprzedali bazar. Powiedz «nie» PO – Porozumieniu Oszustów”.
Skąd pomysł na taki protest? Kupcy czują się oszukani, bo ratusz – od lat obiecując modernizację bazaru – teraz planuje ją połączyć z budową TBS. A kupcy mieszkań tam nie chcą.
Niektórzy działacze Platformy jako inicjatora „dywersyjnej akcji plakatowej” wskazują właśnie radnego PO Dariusza Kałwajtysa, prezesa stowarzyszenia kupców. Ten zaś mówi stanowczo: – Z ulotkami nie mam nic wspólnego. Ale z treścią poniekąd się zgadzam. Jedną nawet ktoś przykleił na kiosku mojej żony, ale jej nie zerwałem. Za niski jestem – ironizuje.Zarząd warszawskiej Platformy postanowił sprawę Kałwajtysa oddać pod sąd koleżeński w partii. – Rzeczywiście, jest wniosek o wykluczenie radnego z partii, także w związku z ulotkami. Sąd ma zebrać się 2 kwietnia – potwierdza szefowa warszawskiej PO Małgorzata Kidawa-Błońska. Kałwajtys: – Pierwsze słyszę o takim wniosku. Jak udowodnią, że ulotki to niby moja sprawa? Pobiorą odciski palców? – drwi.
– Chodzi też o niestosowne, skandaliczne zachowanie radnego wobec urzędników ratusza i radnych podczas dyskusji na sesji i na komisji rady o modernizacji bazaru Banacha i budowie TBS – dodaje Marcin Kierwiński, szef klubu PO w Radzie Warszawy.
A Kałwajtys: – Ja tylko mówiłem prawdę. Może mocne to były słowa. Bo jako kupcy czujemy się oszukani i powiedziałem to wprost. Nikogo nie obrażałem i nie krzyczałem. Ale w Platformie chyba już nie można wyrażać swobodnie poglądów, bo jest się zsyłanym pod sąd kapturowy – dodaje. I kończy poirytowany: – Pani pierwszej to powiem. Mam dość tego cyrku! Podjąłem decyzję o odejściu z Platformy. W czwartek ogłoszę ją na konferencji prasowej.
Czy Dariusz Kałwajtys, tak jak radna miasta Katarzyna Munio, wstąpi w szeregi Stronnictwa Demokratycznego? – Na razie nie planuję – stwierdza.
Życie Warszawy
Izabela Kraj

Brak komentarzy: