W Warszawie nie ma już wolnych częstotliwości radiowych - poinformował Urząd Komunikacji Elektronicznej. Władze miasta obiecały, że uruchomią darmowy internet i dlatego zwróciły się do UKE z wnioskiem o przyznanie pasma.
W stolicy jednak nie można już przyznać żadnej częstotliwości, ponieważ wszystkie są zajęte - wyjaśnił Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Jego zdaniem, częstotliwości to dobro, które jest dostępne w ograniczonej ilości. Jak tłumaczy Strzałkowski w Warszawie już kilka lat temu o przyznanie pasm ubiegali się prywatne firmy i w tej chwili wolnych częstotliwości już nie ma.
Władze miasta nie wycofują się jednak z obietnicy. W ocenie rzecznika warszawskiego ratusza Tomasza Andryszczyka, urzędnicy rozpatrywali wiele możliwości uruchomienia darmowego internetu. Jak tłumaczy Andryszczyk władze miasta rozważają budowę sieci na podstawie linii światłowodów, które są własnością miasta. Jak zapowiada rzecznik urzędu miasta decyzje zapadną po przeprowadzeniu testów programu pilotażowego, który za kilka miesięcy będzie działał na Żoliborzu.
Urząd Komunikacji Elektronicznej ma jeszcze wolne pasma obejmujące Warszawę i okoliczne powiaty. Dlatego przy współpracy z samorządem województwa mazowieckiego władze miasta mogą ubiegać się o przyznanie wspólnych częstotliwości - podkreśla Jacek Strzałkowski z Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Chodzi o częstotliwości, których głównym adresatem są samorządy. W jego opinii jeśli władze miasta dojdą do porozumienia z władzami regionu mogą ubiegać się o przyznanie takich częstotliwości i wystartować w przetargu.
Tomasz Andryszczyk zapewnia, że warszawski ratusz rozważa każdą możliwość, ale decyzję podejmie dopiero po zainstalowaniu pilotażowego systemu. W przyszłym roku dostęp do darmowego internetu będą mieli mieszkańcy na Żoliborzu. Cała Warszawa zostanie objęta taką usługą do 2010 roku - zapewnia rzecznik ratusza.
Darmowy internet w Warszawie ma ułatwić mieszkańcom wykonywanie podstawowych czynności w sieci. Intencją władz miasta jest to, żeby mieszkańcy mogli na przykład za pomocą internetu komunikować się z Wydziałami Obsługi Mieszkańców lub po prostu korzystać z poczty elektronicznej w każdym miejscu w stolicy.
IAR
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz