Prawie tysiąc inwestycji za ponad 3 mld zł zapowiadają na 2009 rok władze miasta. Czekają nas korki m.in. na Trasie W-Z, Łopuszańskiej, Andersa, Modlińskiej i Marsa. Ma też ruszyć budowa mostu Północnego.
W przyszłym roku w stolicy zacznie się mnóstwo inwestycji. Będzie się działo, i to sporo – zapowiada miejski koordynator remontów Wiesław Witek podczas konferencji w swojej siedzibie przy Marszałkowskiej.
To właśnie tu odbyło się od 3 grudnia w sumie sześć narad koordynacyjnych z udziałem rządowych, miejskich i prywatnych inwestorów – np. Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, Tramwajów Warszawskich, Polskich Linii Kolejowych, Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji itd. Każdy z nich przedstawiał plany swoich inwestycji.
– Rekordowy okazał się remont torów tramwajowych na Trasie W-Z. Tutaj musieliśmy skoordynować ze sobą aż 19 inwestycji – mówi Wiesław Witek.Pasażerów i kierowców czekają kolejne utrudnienia – od marca do końca sierpnia. Prace mają ruszyć w marcu na skrzyżowaniu Wolskiej z Młynarską; na tej ostatniej w ich wyniku powstanie pas tylko dla tramwajów w stronę centrum. Jednocześnie w związku z remontem ul. Pancera zamknięty zostanie odcinek torowiska od pl. Bankowego do ul. Targowej. Na moście Śląsko-Dąbrowskim prawdopodobnie zostanie utrzymany jeden pas dla aut, który będzie zmieniał kierunek: rano do centrum, a po południu – na Pragę. W maju zamknięty zostanie Kercelak – czyli skrzyżowanie al. Solidarności z Okopową – a także skrzyżowanie przy kinie Femina.
Zarząd Dróg Miejskich planował wymienić w przyszłym roku w ramach weekendowych remontów fragmenty 80 ulic. Witek pozwolił na 49, na 31 innych oddając pierwszeństwo wodociągowcom, ciepłownikom itd. Dzięki temu nowe ulice może nie będą od razu niszczone (tak stało się w grudniu na Sobieskiego). I tak nowa nawierzchnia ma się pojawić m.in. w Dolinie Służewieckiej, Radzymińskiej i Mickiewicza.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych obiecuje zacząć budowę m.in. mostu Północnego, estakad na skrzyżowaniach Al. Jerozolimskich z Łopuszańską i Trasy Siekierkowskiej z Marsa.
Jednak wśród tysiąca inwestycji większość to drobne budowy, np. wymiana rury pod ulicą. Wśród większych mamy tzw. pobożne życzenia. Ratusz twierdzi np., że zacznie budowę obwodnicy Pragi od ronda Wiatraczna do Zabranieckiej (ale na razie nie ma jeszcze nawet projektu).
Życie Warszawy
Konrad Majszyk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz