2007/07/18

Platforma organizuje pogrzeby

Magdalena Rogozińska, członkini PO, radna Warszawy w poprzedniej kadencji, została prezesem stołecznej spółki, która zajmuje się pochówkami.
Chodzi o Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych. Jarosław Kochaniak, dyrektor biura nadzoru właścicielskiego, przyznaje, że działalność spółki jest rentowna. Dlaczego więc zmieniono jej władze?– Spada udział MPUK-u w rynku usług pogrzebowych. Uznaliśmy, że działania w kierunku zmiany tej sytuacji były mało dynamiczne – wyjaśnia dyrektor.
Czy łatwiej dostać pracę, jeśli jest się w Platformie? Zaprzecza temu zarówno dyrektor Kochaniak, jak i prezes Rogozińska. – To, że jestem członkiem PO, nie miało nic wspólnego z wybraniem mnie na prezesa MPUK-u – przekonuje Rogozińska. – Jestem prawnikiem z wykształcenia, przez siedem lat byłam menedżerem w różnego rodzaju spółkach, pracowałam jako dyrektor.

Nie chce jednak zdradzić, jaki ma pomysł na zarządzanie MPUK-iem. Ale podaje przykład spółki Farmacja Kolejowa, którą uratowała od upadku. – To jest sieć aptek. Dopiero kiedy zostałam jej prezesem, dowiedziałam się, jak poważne kłopoty ma ta firma. Ale się udało, wyprowadziłam ją na prostą – opowiada.
Rogozińska, obecnie członkini PO, była także w Unii Pracy i Socjaldemokracji Polskiej. Zapisana jest do koła Platformy na Ursynowie. Tej strukturze przewodzi poseł Andrzej Halicki, jeden z architektów zamiany na stanowisku przewodniczącego Rady Warszawy. Odwołanie z tej funkcji Lecha Jaworskiego, bardzo związanego z Hanną Gronkiewicz- Waltz, było komentowane jako próba sił między prezydent a jedną z silnych frakcji w PO. Partyjni koledzy Gronkiewicz-Waltz mieli jej za złe, że nie zatrudnia na stanowiskach swoich ludzi.
– W Platformie panuje z jednej strony głód stanowisk, a z drugiej tendencja do zatrudniania swoich – twierdzi z kolei Marek Makuch, szef klubu PiS w Radzie Warszawy. – Sprawa prezesury MPUK-u jest tego przykładem. Na takie stanowiska powinno się organizować konkursy. – Mam wrażenie, że gdy o pracy w MPUK-u rozmawiał ze mną dyrektor Kochaniak, nie wiedział nawet, że jestem w PO – twierdzi natomiast Rogozińska.
Autor: MOL
Źródło: Życie Warszawy
http://www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&&news_cat_id=245&news_id=164037&layout=1&forum_id=39997&page=text

Brak komentarzy: